TEMAT PRZEWODNI CZERWIEC/SIERPIEŃ: Parties&Festivals
(kliknij, aby dowiedzieś się więcej na temat aktualnych wydań!)

poniedziałek, 27 czerwca 2011

młody, zdolny, niesamowity.

Plastic parts . Broken hearts . Masterpiece! Don't touch me, just fix me. 
O kim mowa? Naturalnie o Mateuszu Kołtunowiczu! Młodym i niezwykle zdolnym projektancie stawiającym na prostotę formy, transparentność, ba! nawet nagość! Ten niespełna dwudziestoletni chłopak, zadziwia swoją kolekcją wiosna/lato 2012 pod nazwą UDA-a{http://www.facebook.com/UDAaUDAa?ref=ts 
nam UDA-ło się zaczerpnąć kilku informacji na temat jego projektów, a także inspiracji i jego samego!


Mada Maciejak: Dlaczego taka nazwa, dlaczego uda-a? jakoś gdy widzę tą nazwę, natychmiastowo kojarzy mi się z piosenka Gagi:'Juda-J{uduaa}s!'
Mogłabym powiedzieć : 'I’m in love with uda-as, uda-as! Czy to jednak bardziej z udami się wiąże?
Mateusz Kołtunowicz: W żaden sposób nazwa nie jest związana z piosenką gagi ! Mimo że ją lubię to nie inspiruję mnie ona na tyle abym tworzył nazwę w oparciu o jej piosenkę. UDA-a  to nazwa która została wymyślona podczas pewnego modowego konkursu gdzie moi znajomi  naśmiewali się z moich ud -  i tak stwierdziłem że ten nie pasujący mi element mojego ciała  tak samo nie pasuję do mody i podoba mi się to ! Dodatkowym elementem inspiracji było powiedzenie -uda się nie uda. Ja chce żeby się UDA-a-ło .

MM: Miałeś kiedyś wizję by ubrać pannę Gagę? Jeśli tak to w co?
MK: Ubrać Gagę - chyba każdy projektant chciałaby aby jego projekty zyskały uznanie u gwiazd  jak i przeciętnych ludzi- nie oznacza to że jest to moje marzenie, ale gdyby się zdarzyła taka  okazja to czemu nie!

MM: Co Cię zainspirowało do stworzenia kolekcji?
MK: Inspiracja - życie i moje do niego podejścia, to moja pierwsza autorska kolekcja , a tworzyłem ją z myślą o ciekawym wyglądzie obydwóch płci, ma być odważna i nowatorska pomimo prostych form

MM: Kogo chciałbyś ubierać?
MK: Ubierać chciałabym każdego, kogo zainteresują moje ubrania, chce aby ubrania były przystępne i inspirowały ludzi do zmian.

MM: Masz na oku jakaś modelkę, światowego lub też nie, formatu, którą chciałbyś zatrudnić do kampanii?
MK: To nie jest tak że ja chciałbym jakąś konkretną osobę, do sesji lookbookowej będzie pozowało  co najmniej 3 dziewczyny i jeden chłopiec, na pewno kiedyś będę myślał o zagranicznych modelkach czy modelach  choć bardziej jestem za promocją naszych polskich pięknych  dziewcząt i przystojnych chłopców.

MM: Czy uważasz swoje projekty za ponadczasowe?
MK: Nie mi to oceniać, to się okaże gdy będzie już 10-20 kolekcja. Mam nadzieję że tak się stania, mam nowoczesne podejście do mody, dla mnie ona cały czas się zmienia, najważniejsze w niej dla mnie są ludzie którzy ją tworzą i używają.

MM: Gdzie widzisz siebie za 10 lat?
MK: Za 10 lat planuję mieszkać już w Londynie  lub w NY gdzie chciałbym mieć swoją pracownie. Nie oznacza to  przy tym że kiedykolwiek zrezygnuje z Polski- chce tworzyć dla wszystkich i wpływać na zmiany w  spostrzeganiu naszego  społeczeństwa.

MM:
Czym jest dla Ciebie moda?
MK: Moda dla mnie to użytkowość sztuki- ubrania mają być przede wszystkim wyrazem moich myśli i mnie samego a jednocześnie mają być stworzone do  noszenia.

MM: Zauważyłam że również modelujesz? Zostaniesz głównym modelem kolekcji wiosna/lato 2012? Co sprawia Ci większą frajde : modelowanie czy projektowanie?
MK: Traktuje modeling jako  formę zabawy, czasem zdarzają  mi się propozycję zdjęć , nie  jest to mój zawód (nie spełniam do końca wymagań). Przede wszystkim chce być projektantem, to kocham  i  tym zapewne będę się zajmował. Modelem nie będę ja !!! Modelem będzie mój kolega który idealnie pasuję do unisexu - I <3 THIS.

MM: Jak zapatrujesz się na secondhandy?
MK: KOCHAM JE!!!!!!!!!często w nich kupuję! I <3 

MM: Jakie materiały dominują w kolekcji?
MK: Przede wszystkim transparentne siatki białe i czarne, tak samo z syntetykami oraz dzianinami.

MM: Czy pamiętasz pierwszy raz, kiedy czułeś, że chcesz projektować?
MK: OHHH dawno dawno temu - od wielu lat  kształcę się w kierunkach artystycznych, a projektować chce od dziecka - serio od dziecka rysowałem ubrania ! Myślałem nad  zostaniem wokalistą lub projektantem- śniłem o sławi (śmiech).

MM: Które elementy własnej kolekcji nosisz sam?
MK: Noszę bluzki, płaszcze i spodnie - aktualnie szyję się więcej rzeczy w kolorach bieli -też przezroczyste i na pewno będę je nosił.

MM: A co sądzisz o Polskiej modzie-czy bardzo odstaje od światowej? Ludziach z branży? Moze jakieś guru?
MK: Polska moda  zaczyna być naprawdę interesująca. Dziennikarze , styliści i wszyscy ludzie pracujący w  polskiej modzie naprawdę wiele robią dla jej rozwoju.

MM: Jaką polską projektantkę/projektanta cenisz najbardziej?
MK: Cenie ich paru : Agnieszkę Maciejak, Maldorora, Nenukko, Zuo Corp czy też Monika Ptaszek, Konrad Parol i jeszcze parę młodych zdolnych!!!

MM: Zgłosił byś się do polskiej edycji 'project runway'?
MK: Polska edycja projekt runway - jasne- bardzo podoba mi się idea tego programu, czekałem na polską wersję tego programu żeby chociażby popatrzeć na zmagania  naszych  zdolnych projektantów.

MM: Dlaczego  projektanci mody kreują ideał przeraźliwie chudej kobiety? Czy Twoje projekty nadają się na kobiete w rozmiarze 40-42?
MK: Ja tego nie robię, ja po prostu także myślę o takich osobach, ponieważ w Polsce mało jest ubrań w rozmiarówce 30-32. Jednak na zamówienie także będą do zamówienia ubrania w większych rozmiarach w tym 40 -42 , tworzę dla ludzi, chce żeby każdy znalazł coś dla siebie.

 PS. Uwielbiam koszulke z krzyżami!

3 komentarze: