TEMAT PRZEWODNI CZERWIEC/SIERPIEŃ: Parties&Festivals
(kliknij, aby dowiedzieś się więcej na temat aktualnych wydań!)

poniedziałek, 27 czerwca 2011

moda tu moda tam.

Vanity fair na Dyrekcyjnej.
25.06.2011 na wyżej wspomnianej Dyrekcyjnej odbył się pokaz projektów zaliczeniowych studentów I i II roku Katedry Ubioru Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach (zaliczenia semestru letniego 2010/2011). Uczucie co do tego eventu mam mieszane, lecz nie pora opisywać moją opinię na ten temat,  powiem tylko tyle, że największym plusem tego pokazu było promowanie mody na ulicach i producent muzyczny zajmujący się oprawą muzyczną tego pokazu : Filip Roter. Oceną projektów zajęli się Mateusz Kołtunowicz i Jan Kryszczak i ja, Mada Maciejak dorzucę swoje 3 gorsze.
JK: Hit.Wieje świeżością. W tym projekcie postawiono na formę. Prostota zwiewnego materiału + czarna geometryczna aplikacja to jest to. Całości świetnie dopełnia delikatny makijaż i nieskomplikowana fryzura.
MK: Hit. Ulubiona wręcz genialna. Napisze o niej krótko odpowiednie buty, odpowiedni dobór kolorystyki, jednocześnie sexowna i delikatna- projektant wiedział co robi, niezwykle  kobieca z skierowana do nowoczesnej  kobiety. Łososiowy delikatny róż zestawiony z drapieżną i ekstrawagancką czarna formą.
MM: Hit. Niezwykle kobieca, a jednocześnie zmysłowa i z pazurkiem! Bardzo lubię zestawienie takiego przypudrowanego łososia z czernią, patrząc na tą czerń tutaj, podoba mi się również spięcie materiału. Jest bardzo dobrze.

JK: Kit. Miało być odkrywczo,a  wyszło śmiesznie. Na dobrą sprawę nie wiadomo czy to sukienka, bluzka czy tunika. Stylizacja  bardzo monotonna. Nie ma na czym oka zawiesić.
MK: Kit. Można podsumować ją tak: totalnie zbyteczna jest torebka ewidentnie dobrana  do góry sukienki-tuniki. Gdyby została tylko wierzchnia warstwa czyli przezroczystości wraz z aplikacją - do tego okulary w stylu dużych much, nagość (spowodowana transparentnością materiału) i gigantyczne heelsy  było by idealnie, teraz jest zbyt krzykliwe  i po prostu nie modne.
MM: Kit. No a ja się pytam, chłopaki, po co, po co ta cholerna maska?! Torebka jest całkiem {przeboleję ją},ale kompletnie nie do tego zestawu! I zgadzam się z Mateuszem co do pomysłu z transparentnością!

 
JK: Kit.Ten projekt budzi zdecydowanie różne emocje. Odstające kwiaty, nadruk i kiepski krój w jednym nie wróżą dobrze. Babcina spódnica to nie to czego szukam. Jeśli chodzi o całość to powiem szczerze, że jest nudno i babcino, a szkoda bo buty sa na prawdę fajne.Pozwólcie, że nie skomentuję 'fryzury' i make up'u modelki.
MK: Kit. Po pierwsze  źle dobrana modelka, projekt przypomina zwyczajną bokserkę zestawianą z  babciną spódnicą. Dobrym elementem jest nadruk twarzy, ale poza tym całość wygląda tandetnie i nie ciekawie.
MM: Kit. I wypowiadać się nie będę.

JK: Hit.Modny w tym sezonie colour blockin w połączeniu z niebanalną formą.Jednym słowem super! Bluzka jest ciekawa, ale to spódnica gra tu pierwsze skrzypce. Duże, odstające kieszenie połączone z aplikacją na środku. Kocham to! Całości dopełniają świetne szpilki w kolorze bluzki.
MK: Hit. Jest ciekawa, podoba mi się mimo że zestawienie intensywnego różu i czerwieni, według mnie się  trochę gryzie. Jednakże forma  sukienki  jest niezwykle ciekawa, szkoda tylko że modelce dobrano buty do sukienki.
MM: Hit. A ja tam lubię takie zestawienie kolorów, przede wszystkim jest wyraźnie, buty wręcz krzyczą do mnie : KUP MNIE! Podobną reakcja ma spódnica z oryginalnymi 'kieszeniami/aplikacją'. Chętnie przyjęłabym to w swojej szafie!

JK: Hit/Kit.Muszę przyznać, że przy dłuższych oględzinach góra zaczyna wyglądać tanio jednak możne być to kwestia złego doboru 'modelki'. Dół jak najbardziej na tak! Cała stylizacja odrobinę banalna jednak nie jest źle. Make up i fryzura pozostawiają wiele do życzenia.
MK: Kit. Niestety nie tylko kolor powoduję że coś jest ładne czy dobre ! Przede wszystkim  zestawienia te są nie korzystnie zaprezentowane- złe modelki- brak ciekawego makijażu, ponadto nie trzymają się żadnych obowiązujących w modzie trendów .
MM: Kit! Przepraszam, ze mogę urazić tą opinią, ale dla mnie jest to tandeta, wieje mi tu ruskim bazarkiem lub dawniej zwanym butikiem stadionu Xlecia: Jarmark Europa. Boli mnie materiał bluzeczki, nadruk na spódniczce i jako tako ratuje to pasek i zadziwiająco ładne, proste buty.

JK: Hit.Projekt jak najbardziej udany.Doceniam zabawę formą i kolorem co w połączeniu ze śliczną modelką daje oszałamiający efekt! Stylizacja zdecydowanie na tak. Make up i fryzura podkreślają delikatną urodę modelki.
MK: Kit. Jak wyżej:  niestety nie tylko kolor powoduję że coś jest ładne czy dobre! 
MM: Hit. O dziwo podoba mi się, kocham się w tych h&m'owskich koturnach, kolorystyka ciekawa, modelka śliczna, choć wydaję się być zbyt cichutka, a zachwyca mnie pomysł z 'wisiorem/naszyjnikiem' zrobionym jak mniemam z jeansu.

 JK: Kit.Pierwsze co przyszło mi na myśl kiedy spojrzałem na ten projekt to - dywan. Materiał okalający okolice twarzy modelki jest zbyt przytłaczający. Uważam, że całość wyglądała by lepiej gdyby zamieniono materiały poszczególnych elementów. Spodnie [?] wyglądają udziwnione na siłę. Stylizacja postarza modelkę. Make up jest zdecydowanie za ciemny do tego typu urody.
MM: Kit! I chociażbym chciała znaleźć plusy, to niestety nadruk tuniki i forma spodni mnie przytykają.

 JK: Kit.Podoba mi się forma projektu. Niestety tylko forma. Kolory strasznie banalnie dobrane. Marynarski look jest już przestarzały i nie wiem czemu nadal widzi się go na ulicach, a tym bardziej pokazach. Cała stylizacja wygląda tanio. Nudny make up i fryzura niestety tego nie zmieniają.
MK: Hit. Zestaw ciekawy dzięki  możliwości tworzenia rożnych stylizacji za pomocą jednego zestawienia.
MM: Hit. Jestem wierną fanką paseczków i ultrakrótkich shortów {w tym wypadku spódniczki}. Nie podoba mi się oklepana kolorystyka.

JK: Kit.Projekt zabił kształty modelki. Spodnie zlewają się z górą co daje uczucie ciężkości. Stylizacje próbowano uratować mocnym akcentem w formie jaskrawych butów jednak niewiele to dało. Jest ciemno i nijako.
MK: Hit.  Niezwykle modny w tym sezonie kombinezon. Kolor także idealnie dobrany, a buty użyte także w różowo-czerwonej stylizacji tu sprawdzają się idealnie.
MM: Hit/Kit. Pół na pół ze względu na miłość do tych szpilek i zakochanie w kombinezonach. Jedynym minusem jest jego długość. 

 JK: Kit.Klasycznie i seksownie. Projekt idealnie podkreśla figurę modelki. Cała stylizacja przywodzi na myśl Paryż.
MM: Kit. Bardzo podoba mi się spódniczka, ładnie podkreśla figurę modelki, ale nadruk na przeciętnej koszulce odstrasza mnie do tego stopnia że nie widzę więcej pozytywów.

 JK:  Kit. Nuda, nuda, nuda! Zwykła spódniczka do zwykłej bluzki. Zero kroju czy koloru. Jedynie buty przyciągają wzrok, ale też nie powalają. Make up znikomy, a fryzura niedokładna i nieprzemyślana.
MM: Kit/Hit. Ciężko, ciężko. Buty w bardzo efektownym kolorze, góra wieje nudą, ale jednak coś tam mi się podoba, nie umiem tego sprecyzować. na nie jest przede wszystkim fryzura i makijaż.

 JK: Hit. Świetny projekt! Najbardziej podoba mi się etniczna bluzko-tunika. Połączenie wzoru i asymetrii. O tak! kocham to. Dodatki w formie naszyjnika i dużej koperty idealnie wpasowały się w klimat projektu.
MM: Hit. Klasycznie, bardzo to lubię, jednak furory nie robi.

JK:  Kit. Bluzka zrobiona 'na siłę' ma dawać poczucie wyjątkowości projektu. Całość niczym nie zachwyca. Jest sztampowo.
MM: Lubie tu jasne szpilki i ciekawe bufki. Ogólnie jestem fanką jeansu, ale jakoś tu mnie to odstrasza.
JK: Kit. I najgorsze na koniec. Sukienka w brzydkim kolorze wyglądająca na ciążową. Asymetrie w okolicach dekoltu deformują biust modelki. Całość wygląda na uszyta z zasłon lub dywanu. Jednym słowem - klapa!
MM: Kit. Rzeczywiście modelka brutalnie została pozbawiona piersi a to co pozostało to niesymetryczne coś. i co by tu jeszcze powiedzieć, klasyczne buty są okej.
_______________________________________________________
JK: Podsumowując całość muszę przyznać, że projekty wywołały we mnie często skrajne emocje. Jest tak może dlatego, że brakuje między nimi spójności. Większość z nich wygląda na nieprzemyślane i niedokładnie uszyte. Zaledwie kilka projektów nadaje się do założenia bez narażenia się na publiczne upokorzenie. Do tego stylizacje i wizaż pozostawiające wiele do życzenia. Nie jest tragicznie, ale do perfekcji jeszcze wiele brakuje.
MK: Pozostałe zestawy są po prostu przeciętna, pokusiłbym się nawet o stwierdzenie brzydkie. Niestety dobór modelek, fryzur i makijaży obniżył poziom pokazu, a szkoda ponieważ wspomniane powyżej ciekawe projekty bardzo na tym ucierpiały. Jednak cieszy myśl  że pokazy takie czy też  inne organizowane są w wielu Polskich miast co wpływa na rozwój polskiej mody oraz wizerunku ludzi na ulicach.
MM: Pokaz był naprawdę przeciętny: organizacje, modelki, makijaż, projekty. Jednakże chciałabym zwrócić uwagę na sam fakt inicjatywy. Katowice jako przegrane w walce o stolice kultury 2016, dalej starają się promować chociażby  modę na polskich ulicach, życzę sukcesów.

1 komentarz: